Košík
Košík je prázdný.

Vrácení zboží ve 14 denní lhůtě

Bezvapostele vrácení zboží v rámci 14 denní lhůty


 

V Bezvapostelích se pilně snažíme, aby byl zákazník se zakoupeným zbožím maximálně spokojen. Někdy se však stane, že zakoupíte produkt, který přeci jen neodpovídá vašemu přání. Takový výrobek je možno až na některé případy vrátit v zákonné 14denní lhůtě. Připravili jsme pro vás pár rad a návodů, jak při vrácení zboží postupovat.

Kdo má nárok na vrácení zboží?

V případě, že jste spotřebitel, máte dle §1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží a následně bez odkladu zakoupené zboží vrátit. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem na některém z našich partnerských výdejních skladů.

Pokud byla objednávka uskutečněná jako nákup na firmu, nejedná se v takovém případě o spotřebitele a nárok na vrácení zboží bez udání důvodů nevzniká.

Kde zboží vrátit?

Místem pro vrácení zboží je adresa: BEZVAPOSTELE s.r.o. , Grmelova 2095/8, 70900 Ostrava - Mariánské Hory. Vrácení zboží nelze uskutečnit na žádném z ostatních výdejních míst po ČR. Tyto partnerské pobočky dopravců slouží jen k vyzvednutí objednaného zboží. Před odesláním zboží k vrácení nás prosím předem telefonicky kontaktujte na naší infolince 596 729 734 nebo 777 050 078.

Jak vrácené zboží nachystat?

Je velmi důležité výrobek dobře a pečlivě zabalit, aby nedošlo k jeho poškození během následné přepravy.  Vrácené zboží je potřeba uvést do původního stavu - předejde se tím pravděpodobnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.

Je potřeba původní obal?

Jelikož není obal výrobku předmětem koupě ani součástí koupené věci, není původní obal při vrácení zboží nutný.  Prodávající čili BEZVAPOSTELE s.r.o. má však právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Pokud tedy nevrátíte zboží v původním obalu, mohou být náklady na výrobu nového obalu a náklady na přebalení zboží naúčtovány na vrub kupujícího.  Jednotlivé náklady prodávajícího spojené s vrácením zboží  jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.

Jde vrátit i nábytek, který je již smontován?

Ano - vrátit můžete i nábytek, který jste již smontovali a opět demontovali. Je však potřeba počítat s tím, že díky montáži většinou dojde k opotřebení zboží ( otlaky šroubů na deskách atd.... ). V souvislosti s vrácením takového zboží bude mít prodávající náklady na uvedení zboží do původního stavu,  které mohou být požadovány k úhradě.  Pokud jeví výrobek značné opotřebení, mohou se náklady na uvedení zboží do původního stavu teoreticky rovnat celé hodnotě výrobku.  Díky různorodosti prodávaného zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.

Příklad: Zákazník si objedná a koupí postel, doma ji rozbalí, týden na ni leží a zjistí, že postel nesplňuje jeho požadavky. Nicméně ji už týden používal používal.  Zákazník v tomto případě neztrácí možnost na odstoupení od smlouvy, ale patrně bude muset uhradit náklady na uvedení výrobku do původního stavu.

Které zboží nelze vrátit ?

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Zde patří například:

  • Nábytek, který byl vyráběn na objednávku, nebo povrchově upraven na přání spotřebitele ( např. postel se specifickým odstínem moření  )
  • Nábytek, kde byl vyráběn na objednávku s čalouněním na přání spotřebitele ( např. výběr potahu u sedačky, čalouněné postele, židlí..)
  • Matrace, rošty a nábytek, které byli na objednávku vyráběny v atypických rozměrech nebo úpravách.

Dále dle § 1837 občanského zákoníku nemůžete odstoupit od smlouvy ve 14 denní lhůtě u:

  • zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit ( např. nelze vrátit matrace po rozbalení obalu )
  • zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy

Výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.

Dotazy / odpovědi

 

Je potřeba vrácené zboží dopravit zpět do 14 dní?

Není. Nejpozději 14 den od převzetí však musí být prodávajícímu odeslána informace o odstoupení od kupní smlouvy. Následně je potřeba v co nejkratší lhůtě zboží dopravit na adresu prodávajícícho.

Lhůta 14 dnů začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro vrácení zboží se počítá od soboty včetně). Končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední den lhůty je brán nejbližší následující pracovní den.

 

Jak mám výrobek, který chci vrátit, zabalit?

Je velmi důležité, aby balení bylo "silné" a pečlivě provedené tak, aby odololo riziku poškození během následné přepravy.  Pokud si nejste jisti, jak výrobek správně zabalit, kontaktujte infolinku Bezvapostele. Pracovníci obsluhy vám zcela jistě správný postup balení poradí.

 

Kdy obdržím peníze zpět?

Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od doručení zboží na naše reklamační oddělení.  Tento čas je potřeba k tomu, aby byl obsah vráceného zboží pečlivě zkontrolován, popř. aby se k úplnosti a charakteru vráceného zboží vyjádřil technik z výroby.

 

Kdo hradí náklady na dopravu vráceného zboží?

Náklady na dopravu na vrácení zboží bez udání důvodů ve 14 denní lhůtě nese kupující a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Pokud však kupující hradil dopravné při objednávce, budou mu náklady za toto dopravné vráceny zpět společně s cenou za zboží.

 

Chcete být informováni o novinkách, akcích a slevách?
Obsah košíku
Celkem: 0,00 
Zobrazit košík
Vrátit se k nakupování